Навигација

Избори 2016. Пријаве и поступања Савета

Регулаторном телу за електронске медије, у досадашњем току предизборне кампање за републичке, покрајинске и локалне изборе 2016. године, поднете су следеће пријаве:
 

 

1. Дана 23.03.2016. Одборничка група Заједно за Шумадију СГ Крагујевца поднела је пријаву против РТВ Крагујевац због, како се наводи у пријави, неравномерне заступљености политичких странака у програму тог ПМУ.

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма. Будући да ПМУ није доставио снимак емисије која је предмет пријаве, упућен му је нови допис за доставу снимка.
Пружалац медијске услуге поступио је по налогу.
Служба за надзор и анализу је урадила извештај. Савет је разматрао пријаву и извештај и донео одлуку да се пријава одбије као неоснована. Урађен је писмени отправак одлуке.
 

2. Дана 25.03.2016. и 28.03.2016. године, Данко Манојловић поднео је пријаву против ТВ КЦН 1 због, како се наводи у пријавама, појављивања водитеља који је кандидат на изборној листи.

Након провере навода из пријаве, од стране Службе за надзор и анализу програма емитера, Савет Регулатора је у скраћеном поступку дописом указао ПМУ на његове обавезе и истовремено наложио да не емитује емисије у којима се као водитељи појављују кандидати на изборним листама.
Пружалац медијске услуге је поступио по налогу Регулатора, чиме су отклоњене околности за даље поступање. Програм овог ПМУ и даље је у надзору.

3. Дана 29.03.2016. Демократска странка поднела је пријаву против свих ПМУ којима је издата дозвола за подручје целе републике због, како је наведено у пријави, неравномерне заступљености листа које учествују на изборима. Поред тога у пријави је посебно наведена емисија „Изборна реч“ емитована на ТВ Пинк.

Поднета пријава захтева анализу програма свих ПМУ који емитују програм на подручју целе републике у току предизборне кампање те је израда извештаја од стране Службе за надзор и анализу програма емитера у току.
У погледу посебног дела пријаве у вези са емисијом „Изборна реч“ емитованој на ТВ Пинк, од стране Службе за надзор и анализу урађен је извештај. Урађен је писмени отправак одлуке

4. Дана 30.03.2016. поднета је анонимна пријава на програм ТВ Мелос – Краљево због, како се наводи у пријави, необележавања предизборног програма.

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма.
Пружалац медијске услуге је доставио снимак траженог програма и Служба за надзор и анализу је урадила извештај. Савет Регулатора је у скраћеном поступку дописом указао ПМУ на његове обавезе и истовремено наложио да не емитује емисије у којима се као водитељи појављују кандидати на изборним листама.
Пружалац медијске услуге је поступио по налогу Регулатора, чиме су отклоњене околности за даље поступање. Програм овог ПМУ и даље је у надзору.
 

5. На основу обавештења да ТВ Мост из Новог Сада емитује емисије у којима је водитељ Владимир Ђукановић који се налази на једној од изборних листа, дана 11.04.2016. године, Служба за надзор и анализу контактирала је са главним и одговорним уредником Драганом Ђукановићем и указала му да тиме чине прекршај чл. 5 става 4 Правилника о обавезама пружалаца медијских услуга током предизборне кампање.

Служба је добила уверавање да је емисија коју је водио Владимир Ђукановић скинута са програма чим је уредништво било обавештено да се поменути водитељ налази на изборној листи као кандидат чиме су отклоњене околности за даље поступање.

6. Дана 12.04.2016. године, новинарка Истиномера поднела је пријаву против ТВ Прва због, како се наводи, појављивања почасног председника СПС, Милутина Мркоњића у забавном програму Твоје лице звучи познато.

Служба за надзор и анализу Регулатора у вези са истим програмским садржајем поступила је по службеној дужности, о чему је писмено обавестила подносиоца пријаве: „.....дана 11. априла 2016. године, у преподневним сатима, позвано је одговорно лице у ТВ Прва и указано на то да појављивање појединаца који се налазе на потврђеној предизборној листи кандидата, у програму пружаоца медијских услуга, представља повреду члана 5 става 4 Правилника о обавезама пружалаца медијских услуга током предизборне кампање. Добијено је уверавање да ће сва лица одговорна за програм ТВ Прва посветити највећу могућу пажњу да се овакав пропуст више не понови“. Програм овог ПМУ је у сталном надзору. 

7. Дана 13.04.2016. Српски покрет „Двери“ поднео је, посредством пуномоћника Владимира Р. Матића, пријаву против ТВ Пинк због, како је наведено у пријави, дискриминације у предизборној кампањи.

У поступању по пријави, због недостатака у наведеним подацима, пријава је послата на уређење.
Дана 19.04.2016. подносилац је доставио уређену пријаву на основу налога стручне службе РЕМ-а.
На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донета је одлука којом се одбија пријава у делу који се односи на неравномерну заступљеност предизборних листа у програму.

 

Покренут је поступак изрицања мера против ПМУ Предузеће за информисање и маркетинг Pink Internacional Company Друштво са ограниченом одговорношћу - ТВ Пинк због повреде члана 4 став 1 и 2 Правилника о обавезама ПМУ током предизборне кампање (Предизборни програм мора бити одвојен звуком и сликом - најавна и одјавна шпица - од остатка програма; предизборни програм током целог трајања мора бити јасно означен текстуалним обавештењем).

8. Дана 13.04.2016. Српски покрет „Двери“ поднео је, посредством пуномоћника Владимира Р. Матића, пријаву против ТВ Прва због, како је наведено у пријави, дискриминације у предизборној кампањи.

У поступању по пријави, због недостатака у наведеним подацима, пријава је послата на уређење.
Дана 19.04.2016. подносилац је доставио уређену пријаву на основу налога стручне службе РЕМ-а.
На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донета је одлука којом се одбија пријава као неоснована.

9. Дана 14.04.2016. Служба за надзор и анализу Регулаторног тела за електронске медије добила је информацију да је у програму ПМУ Naxi Radio гостовала министарка Зорана Михајловић.

У поступању по службеној дужности одмах је затражен снимак програма који је по налогу и достављен.

На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донета је одлука да нема места покретању поступка. Упућен је допис ПМУ у коме је указано на потребу поштовања медијске регулативе.

10. Поводом натписа у штампи у вези са гостовањем министра спорта и омладине у информативно-забавној емисији "150 минута" на програму ПМУ ТВ Прва, Служба за надзор и анализу прегледала је снимак емитоване емисије.

Служба је утврдила да је министар Удовичић у емисији гостовао 14.04.2016. године, од 15:42:05 до 15:48:50 часова, а да је повод за разговор било одржавање Београдског маратона (16.04.2016). Осим о маратону, разговор у студију вођен је и о активностима министарства на популарисању спорта међу децом и примени Закона о спорту. Служба је утврдила да се министар Удовичић не налази на листи кандидата због чега је закључено да не постоји основ за вођење поступка за изрицање мера.

11. Дана 15.04.2016. поднета је пријава против ТВ 025 Инфо из Апатина, због, како се наводи у пријави, неравномерне заступљености учесника предизборне кампање.

У поступању по пријави, Служба за надзор и анализу је упутила налог за доставу снимка и изјашњење.
На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донета је одлука којом се пријава одбија као неоснована.

12. Дана 30.03.2016(07-974/16), 01.04.2016(07-986/16), 18.04.2016(07-1186/16). и  22.04.2016 (07-1188/1607-1187/1607-1188/1607-1192/1607-1193/1607-1194/16) поднете су пријаве против РТВ Хомоље – Жагубица, због, како се наводи у пријавама, промовисања председника општине,  неравномерне заступљености листа које учествују на изборима и кршења предизборне тишине


У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма.

На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донет је закључак о спајању и покренут је поступак изрицања мера због недостављања снимка против ПМУ РТВ Хомоље.

Савет је на седници одржаној 14. септембра 2016. године изрекао меру опомене пружаоцу медијске услуге ТВ Хомоље због повреде члана 24. и 47. став 2. Закона о електронским медијима и чланa 69. Закона о јавном информисању и медијима.

13. Дана 18.04.2016. Бранимир Стојанчић поднео је пријаву против ТВ Врањска плус, због, како се наводи у пријави, прикривеног изборног програма у оквиру информативног програма.

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма. На седници Савета одржаној 17. јуна 2016. године донета је одлука да нема места покретању поступка за изрицање мера.
 


14. Дана 22.04.2016. НУНС је поднео пријаву против ТВ Прва поводом емитовања емисије „Ко је Александар Вучић“.


Пре подношења пријаве, дана 21.04.2016. године, поступајући по службеној дужности, Служба за надзор и анализу сачинила је извештај поводом емитовања програмског садржаја „Ко је Александар Вучић“ на ТВ Прва. 
Поднета пријава НУНС-а у већ покренутом поступку сматраће се као обавештење.

На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донета је одлука о покретању поступка изрицања мера. 

Савет је на седници одржаној 14. септембра 2016. године донео одлуку да нема места покретању поступка.. 

15. Дана 22.04.2016. Драги Дамњановић поднео је пријаву против РТВ Хомоље – Жагубица, због, како се наводи у пријави, кршења предизборне тишине.

На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донет је закључак о спајању и покренут је поступак изрицања мера због недостављања снимка против ПМУ РТВ Хомоље.

16. Дана 22.04.2016. Јединствена Србија је поднела пријаву против РТВ Хомоље – Жагубица због, како се наводи у пријави, кршења предизборне тишине.

На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донет је закључак о спајању и покренут је поступак изрицања мера због недостављања снимка против ПМУ РТВ Хомоље.

 

17. Дана 25.04.2016. године Изборни штаб Нове Србије из Чачка поднео је пријаву против ТВ Галаксије, због, како се наводи у пријави, кршења предизборне тишине.

 

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма и изјашњење на наводе из пријаве. На седници Савета одржаној 17. јуна 2016. године донета је одлука којом се одбија пријава Нове Србије у вези са програмским садржајем ПМУ ТВ Галаксија због непоштовања правила о предизборној тишини, као неоснована.

 

18. Дана 25.04.2016. Бошњачка демократска заједница Санџака поднела је пријаву против Радио телевизије Нови Пазар, због, како се наводи у пријави, поступања у супротности са одредбама Правилника о обавезама пружалаца медијских услуга током предизборне кампање и неравномерне заступљености листа које учествују на изборима.

 

 

19. Дана 25.04.2016. године Бошњачка демократска заједница Санџака поднела је пријаву против Радио телевизије Нови Пазар, због, како се наводи у пријави, кршења предизборне тишине.

 

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма и изјашњење на наводе из пријаве. На седници Савета одржаној 17. јуна 2016. године донета је одлука којом је одбијена пријава Бошњачке демократске заједнице Санџака, у вези са програмским садржајем  ПМУ ТВ Нови Пазар због непоштовања правила о предизборној тишини, као неоснована.

 

20. Дана 04.05.2016. године Новосадска новинарска школа поднела је пријаву против ТВ Бечеј, због, како се наводи у пријави, неравномерне заступљености и третирања учесника у изборној кампањи.

 

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма и изјашњење на наводе из пријаве.

 

21. Дана 04.05.2016. године Новосадска новинарска школа поднела је пријаву против ТВ Зона плус из Ниша, због, како се наводи у пријави, неравномерне заступљености и третирања учесника у изборној кампањи.

 

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма и изјашњење на наводе из пријаве. На седници Савета одржаној 17. јуна 2016. године донета је одлука да нема места покретању поступка за изрицање мера. 

 

22. Дана 04.05.2016. године адвокат Владимир Р. Матић поднео је пријаву против Радио телевизије Коперникус, због, како се наводи у пријави, кршења предизборне тишине.

 

У поступању по пријави одмах је затражен снимак програма и изјашњење на наводе из пријаве.

 

23. Дана 24.04. 2016. године Служба за надзор и анализу уочила је у програму ПМУ ТВ Б92 током предизборне тишине два графикона са исписаним процентима освојених гласова за СНС и СПС.

 

Урађен је извештај Службе на околности појављивања графикона и извињења датог од стране ПМУ током вечерњих сати. На седници Савета одржаној 28. априла 2016, донета је одлука да нема места покретању поступка.