Навигација

Саопштење за медије поводом захтева ЈМУ РТС за мониторингом предизборног спота „Градоначелник“ изборне листе „Александар Вучић – Зато што волим Београд“

Саопштење за медије


На данашњој 294. ванредној седници, а на основу јучерашњег захтева ЈМУ Радио Телевизија Србије за мониторингом предизборног спота „Градоначелник“  изборне листе „Александар Вучић – Зато што волим Београд“, Савет Регулаторног тела за електронске медије је на основу Извештаја Службе за надзор и анализу,  донео Одлуку да подносиоцу пријаве ЈМУ РТС и свим другим пружаоцима медијских услуга наложи да, у смислу чл. 15. ст. 1. Закона о оглашавању, хитно обустави емитовање ове предизборне огласне поруке која садржи записе ликова кандидата других изборних листа, без претходно прибављене њихове сагласности. У случају непоштовања одлуке Савета РЕМ-а, Регулатор ће покренути поступке изрицања мера предвиђених Законом о електронским медијима. 


Образложење

У програму пружаоца медијских услуга РТС 1, 17. фебруара 2018. године, (емисија Жикина шареница 9:08 -11:00, предизборни блок огласних порука 9:42:58 – 9:44:54, политичка огласна порука 9:43:52 - 9:44:51) уочена је политичка огласна порука (предизборни спот) „Градоначелник“ у трајању од 59 секунди изборне листе „Александар Вучић – Зато што волимо Београд“.
У наведеном споту се у три кадра (9:43:59-9:44:01 и два везана кадра 9:44:40-9:44:45) појављује слика Драгана Ђиласа и Александра Шапића, носилаца других изборних листа на локалним изборима за град Београд.
Сходно члану 15. став 1. Закона о оглашавању, огласна порука која садржи лично добро на основу кога се може утврдити или препознати идентитет лица, може се објавити у програму пружаоца медијске услуге једино уз претходни пристанак лица на које се лично добро односи. У конкретном случају, предметна огласна порука садржи фотографски запис ликова кандидата других изборних листа Драгана Ђиласа и Александра Шапића, те се иста може објавити једино уз њихов претходни пристанак.

Закључак: Објављивањем овакве огласне поруке у свом програму без прибављања претходног пристанка лица на које се лично добро односи, пружалац медијске услуге повређује одредбу члана 15. став 1. Закона о оглашавању, што је основ за хитно обустављање емитовања предизборне поруке, односно, у супротном, за покретање поступка изрицања мера предвиђених Законом о електронским медијима.  

Регулаторно тело за електронске медије