



РЕГУЛАТОРНО
ТЕЛО ЗА
ЕЛЕКТРОНСКЕ
МЕДИЈЕ

Трг Николе Пашића 5
11103 Београд, Србија
www.rem.rs

Број: 980/2024/5
Датум: 25.12.2024.године
Београд

Инсајдер тим д.о.о.
Булевар Пеке Дапчевића бр. 17
Београд
Информер ТВ

Поштовани,

У прилогу овог акта достављамо Вам отправак решења Регулаторног тела за електронске медије број 980/2024/5 од 28.10.2024. године.



тел: 011/2028 700
факс: 011/2028 745
e-mail: office@rem.rs
ПИБ: 102945724
Матични број: 17488554



РЕГУЛАТОРНО
ТЕЛО ЗА
ЕЛЕКТРОНСКЕ
МЕДИЈЕ

Трг Николе Пашића 5
11103 Београд, Србија
www.rem.rs

Број: 980/2024/5
Датум: 28.10.2024. године
Београд

Савет Регулаторног тела за електронске медије, Трг Николе Пашића 5, Београд, на основу члана 37. став 4. Закона о електронским медијима („Службени гласник РС“ бр. 92/23) и члана 101. ст. 1. и 3. Закона о општем управном поступку („Сл. гласник РС“ број 18/16 и 95/18 – аутентично тумачење, 2/23-44 (УС)) у поступку испитивања повреде закона и других прописа према пружаоцу медијске услуге Инсајдер тим д.о.о. Београд, Булевар Пеке Дапчевића бр. 17 – Информер ТВ, кога заступа законски заступник Дамир Драчић, на седници одржаној дана 28.10.2024. године, донео је

РЕШЕЊЕ

НЕМА МЕСТА ИЗРИЦАЊУ МЕРЕ пружаоцу медијске услуге Инсајдер тим д.о.о. Београд, Булевар Пеке Дапчевића бр. 17 – Информер ТВ, те се **ОБУСТАВЉА** испитни поступак покренут по службеној дужности на основу пријаве број 980/2024 од 28.05.2024. године, у складу са чланом 37. став 4. Закона о електронским медијима.

Образложење

Дана 28.05.2024. године, Владана Јарковић, испред удружења Центар за истраживање, транспарентност и одговорност ЦРТА, ул. Булевар Краља Александра бр. 70, Београд, поднела је пријаву против пружаоца медијске услуге Инсајдер тим д.о.о. Београд, Булевар Пеке Дапчевића бр. 17 – Информер ТВ (у даљем тексту: Информер ТВ) због повреде обавеза пружаоца медијске услуге током изборне кампање. Наиме, како се у пријави наводи, Информер ТВ је током кампање за изборе расписане за 02.06.2024. године, дана 14. маја 2024. године, током информативне емисије „Колегијум“, у делу емисије који није био означен као изборни програм, објавио садржај у којем је носилац и кандидат изборне листе „Др Саво Манојловић- и ја сам Београд- Крени промени“, Саво Манојловић, изложен негативној критици и омаложавању, чиме су према наводима из пријаве, извршене повреде одредаба Закона о електронским медијима и Препоруке комерцијалним пружаоцима медијске услуге о начину понашања током изборне кампање.

На основу напред наведеног, Регулаторно тело за електронске медије (у даљем тексту: Регулатор) је дана 30.05.2024. године упутио пружаоцу медијске услуге Информер ТВ налог за доставу снимка број 980/2024/1 који је истио доставио дана 10.06.2024. године, а Служба за надзор и анализу Регулатора (у даљем тексту: Стручна служба) извршила је увид у спорни програмски садржај и сачинила извештај у којем је наведено следеће:

тел: 011/2028 700
факс: 011/2028 745
е-mail: office@rem.rs
ПИБ: 102945724
Матични број: 17488554

Увидом у достављени снимак програма, утврђено је да је Информер ТВ дана 14. маја у периоду од 14:50:18 до 14:51:32 часова, у информативној емисији "Колегијум", емитовао необележени садржај, при чему на почетку спорног дела програма водитељ најављује видео о Сави Манојловићу, следећим речима: „Али, можда да видимо овај видео. Јутрос смо га пуштали на првом "Колегијуму", кад већ говоримо о Сави Манојловићу. Режија, спремите овај видео да пустимо. Каже, зашто Рокфелерови финансирају Саву Манојловића. Врло занимљив и поучан видео. Да видите ви како не желим, овај не желим Саво Манојловић, он не жели, он не жели, али живот је суров. Знате, он не жели, али, али. И зашто сад Рокфелери финансирају Саву Манојловића. Хајде да погледамо, режија пустите то ако имате.“

Након тога, следи снимак гостовања Сава Манојловића и његова изјава, која је пренета и текстуално на екрану, уочљивим крупним фонтом и верзалом: „Не желим сутрадан да сам одем на неку листу и да будем без структуре људи, неспособан да направим било какву промену, да будем препуштен центрима моћи, страним амбасадама, неком прљавом новцу". Након изјаве, на екрану се појавила, у још већем фонту, верзалом исписана реч „Лаж", са знаком узвика, а потом и текст: „Организацију Сава Манојловића финансира америчка фондација браће Рокфелер. Студија коју је пренео и угледни „Гардијан“ открива да су Рокфелери блиски америчкој влади која преко њих управља другим државама. Зашто фондација која промовише интересе Америке финансира Сава Манојловића?“

У извештају стручне службе је такође наведено да приказани програмски садржај није био обележен као изборни програм и да је имао негативну и дисквалификујућу конотацију.

Поводом напред наведеног извештаја Савет Регулаторног тела за електронске медије (у даљем тексту: Савет Регулатора) је дана 08.08.2024. године донео Закључак број 980/2024/4 о покретању поступка испитивања повреде закона и других прописа (у даљем тексту: испитни поступак), и у складу са одредбом члана 36. став 3. Закона о електронским медијима и члана 91. став 4. Закона о општем управном поступку позвао представника Информер ТВ да присуствује седници Савета ради изјашњења о чињеницама и околностима које су изнете и разложима за покретање испитног поступка.

Седници Савета Регулатора, одржаној дана 28.10.2024. године, присуствовао је представник пружаоца медијске услуге Информер ТВ, Борис Богдановић, који је том приликом изјавио да је „Колегијум“ емисија Драгана Вучићевића у којој он коментарише актуелна дешавања, у оквиру своје уређивачке и ауторске слободе и у којој се осврнуо и на неке јавне изјаве учесника.

Приликом решавања ове правне ствари Савет Регулатора је имао у виду следеће прописе:

Чланом 61. став 1. тачка 1) Закона о електронским медијима прописано је да је пружалац медијске услуге, у односу на свој програмски садржај, у складу са својом програмском концепцијом, дужан да обезбеди слободно, истинито, објективно, потпуно и благовремено информисање, док је тачком 3) тог члана прописано да је пружалац медијске услуге дужан у току изборне кампање да регистрованим политичким странкама, коалицијама и кандидатима обезбеди заступљеност без дискриминације у предизборном програму

Чланом 62. став 2. Закона прописано је да је пружалац медијске услуге дужан да јасно обележи предизборни програм, док је ставом 3. забрањено прикривено објављивање предизборног програма у виду информативног, забавног или друге врсте програма.

Имајући у виду приказани спорни садржај, извештај Стручне службе и изјашњење представника Информер ТВ, Савет Регулатора је донео одлуку као у изреци решења из следећих разлога:

У емисији „Колегијум“ која је емитована у телевизијском програму Информер ТВ разматрало се финансирање Покрета „Крени-промени“, са посебним освртом на његовог представника, Сава Манојловића, који се као јавна политичка личност активно укључује у друштвено-политичке дебате и иницијативе, при чему су се објављени подаци темељили на информацијама које су претходно већ биле објављене у другим медијима.

Медији имају право да извештавају о питањима од јавног значаја, укључујући питања која се односе на финансирање организација и личности које учествују у јавном животу. Ово право је утврђено и међународним актима, као што је члан 10. Европске конвенције о људским правима, који гарантује слободу изражавања, укључујући право јавности да прима и преноси информације од јавног интереса.

Свака јавна и политичка личност има обавезу да прихвати већу дозу критике и јавног преиспитивања свог деловања, што је стандард који је препознат и у пракси Европског суда за људска права (*Lingens v. Austria*), где је закључено да су границе прихватљиве критике шире за јавне личности него за приватна лица, с обзиром на њихову улогу у демократском друштву.

С обзиром на то, спорни прилог се бавио питањем од несумњивог јавног интереса, при чему није садржао елементе који би указивали на намеру дискредитације, већ је тежио да информише јавност и допринесе транспарентности у друштвено-политичком животу.

Имајући у виду напред наведено, Савет Регулатора је утврдио да нема основа да се пружаоцу медијске услуге Информер ТВ изрекне нека од мера предвиђених Законом о електронским медијима, те је донео одлуку као у изреци овог решења, у складу са чланом 101. ст. 1. и 3. Закона о општем управном поступку и чланом 37. став 4. Закона о електронским медијима.

Упутство о правном средству: Ово решење је коначно и против њега се може покренути управни спор, сходно члану 55. став 1. Закона о електронским медијима подношењем тужбе Управном суду, Београд, ул. Немањина бр. 9, у року од 30 дана од дана пријема овог решења. Такса за подношење тужбе износи 390, 00 динара.



Д-на:

- Инсајдер тим д.о.о. Београд, Булевар Пеке Дапчевића бр. 17 – Информер ТВ

-Архиви Регулатора