Навигација

Истраживање о медијској писмености међу предшколцима у Србији пружа важне увиде у њихову интеракцију са дигиталним светом

Уз подршку Европске уније и Савета Европе и у сарадњи са Регулаторним телом за електронске медије у Србији (РЕМ), спроведено је свеобухватно истраживање на тему медијске писмености предшколаца. Истраживање пружа драгоцен увид и редефинише наше разумевање о томе како најмлађи чланови друштва врше интеракцију са дигиталним светом.

Истраживање, спроведено уз активно учешће предшколских васпитачица/васпитача, расветлило је медијске навике најмлађих дигиталних грађана и грађанки Србије. Закључци откривају да значајна већина предшколаца сада има приступ огромном свету интернета и друштвених мрежа. Међу својим омиљеним „игралиштима“ у онлајн свету, Јутјуб се појављује као шампион, привлачићи пажњу више од половине предшколаца, којег у стопу прати ТикТок. Међутим, студија показује и отрежњујуће податке када је у питању утицај дигиталних платформи на децу предшколског узраста у Србији. 69,7 одсто  васпитача и васпитачица у предшколским установама обухваћених истраживањем, изразило је забринутост да је утицај друштвених мрежа на предшколце „штетан“ или „веома штетан“.

У складу са налазима овог истраживања, РЕМ намерава да покрене кампању медијске писмености која има за циљ не само подизање свести, него и опремање предшколских васпитачица/васпитача материјалом потребним за подучавање безбедне навигације у дигиталном свету.

Ова иницијатива је подржана у оквиру пројекта „Заштита слободе изражавања и медија (PROFREX) у Србији“, који је део заједничког програма Европске уније и Савета Европе "Horizontal Facility за Западни Балкан и Турску".

Слике

  • /uploads/attachment/vest/1201/20230918-media-literacy-preschool-870x489.jpg
Back to top