Koregulacija komercijalnih komunikacija u cilju zaštite maloletnika
Uspostavljanje koregulatornog principa u domenu komercijalnim komunikacijama u cilju zaštite maloletnika potreba je našeg društva, zaključak je učesnika okruglog stola „Principi koregulacije komercijalnih komunikacija u svetlu zaštite maloletnika“, koju je Regulatorno telo za elektronske medije organizovalo u saradnji sa Kancelarijom Saveta Evrope u Beogradu.
Cilj okruglog stola bio je započinjanje razgovora o utvrđivanju posebnih poslovnih pravila u vezi sa sa neprikladnim oglašavanjem hrane ili pića, koji sadrže visoke udele masnoće, trans-masnih kiselina, so/natrijuma ili šećera, između Regulatora i industrije.
Okruglom stolu su prisustvovali predstavnici Ministarstva informisanja i telekomunikacija, pružaoca medijskih usluga i javnih servisa, udruženja marketinških agencija, organizacija civilnog sektora i drugih strukovnih udruženja.
Predstavnici Regulatora predstavili su potencijalne načine uvođenja koregulatornih principa, trenutni pravni i regulatorni okvir komercijalnih komunikacija, koji dozvoljava uspostavljanje koregulacije u ovoj oblasti, kao i novine koje donosi Revidirana Direktiva o audiovizuelnim medijskih uslugama (2018) u oblasti komercijalnih komunikacija.
Za kraj, diskutovano je i o zaštiti maloletnika u digitalnom okruženju u smislu štetnih sadržaja komercijalnih komunikacija.
Okrugli sto je organizovan kao nastavak prethodne aktivnosti – radionice o novim pravilima o komercijalnim komunikacijama u okviru projekta „Zaštita slobode izražavanja i medija u Srbiji“ (PROFREX), koja je deo zajedničkog programa Evropske unije i Saveta Evrope “Horizontal Facility“ za Zapadni Balkan i Tursku 2023-2026.