Navigacija

Savet REM usvojio Završni izborni izveštaj za predsedničke, republičke i lokalne izbore 2022. godine

Savet Regulatornog tela za elektronske medije, na svojoj sednici održanoj 08. avgusta 2022. godine, usvojio je Izveštaj Službe za nadzor i analizu „Izbori 2022“  o nadzoru i analizi programa pružalaca medijskih usluga tokom izborne kampanje za predsedničke, republičke i lokalne izbore. Izveštaj je urađen za celokupan izborni period i za sve nivoe izbora i sadrži podatke o ponašanju nadziranih PMU za period od 15. februara do 31. marta 2022. godine.
Odlukom Saveta REM o praćenju medija za vreme izborne kampanje nadzorom su obuhvaćeni programski sadržaji dvanaest pružalaca medijskih usluga po formuli: 4 + 4 + 4. REM je pratio četiri televizijska kanala javnih medijsih servisa: RTS 1, RTS 2, RTV 1 i RTV 2; četiri komercijalna pružaoca medijske usluge sa dozvolama za pokrivanje celokupne teritorije Srbije: RTV Pink, Hepi TV, TV B92 i TV Prva i četiri pružaoca kablovske medijske usluge: N1, Nova S, Al Jazeera i Insajder TV.
Osnovni cilj praćenja programa PMU tokom izborne kampanje u Republici Srbiji 2022. godine odnosio se na nadzor i analizu ponašanja pružalaca medijskih usluga. Cilj praćenja bio je utvrđivanje koliko su programskog vremena PMU posvetili svakom učesniku izborne kampanje i na koji način. Stoga ciljeve nadzora i analize treba posmatrati isključivo u svetlu aktivnosti PMU, a ne učesnika izborne kampanje.
Osnovna jedinica nadzora i analize programa pružalaca medijskih usluga u izbornoj kampanji bio je televizijski prilog čiji je sadržaj nedvosmisleno izbornog karaktera. Beleženi su učesnici kampanje, trajanje učešća, teme priloga, njihov tonalitet i po prvi put beležen je i pol učesnika.
Nadzor programskih sadržaja PMU bio je usklađen u potpunosti sa smernicama OEBS i domaćom medijskom regullativom. U celom Izveštaju primenjena je analiza sadržaja kroz određivanje tonaliteta priloga u tri kategorije: pozitivan, neutralan i negativan. Ovakav pristup omogućio je da se tabelarno iskaže profil sadržaja na svakom PMU. Analiza tonaliteta sa uporednom analizom najfrekventnijih tema identifikovala je u potpunosti stav PMU u odnosu na pojedine učesnike izborne kampanje.

Završni izborni izveštaj za predsedničke, republičke i lokalne izbore 2022. godine

Slike

  • /uploads/attachment/vest/1092/logo.png
Back to top