Навигација

Родне поделе у вестима јавних сервиса

Заступљеност жена и мушкараца у вестима и даље подлеже родним поделама у многим аспектима, закључак је последњег истраживање на тему присутности и представљања жена у вестима јавних сервиса, које је спроведено у седам земаља, а чији је члан било и Регулаторно тело за електронске медије.

Истраживање које је спроведено у оквиру Медитеранске мреже регулаторних тела (МНРА) присуство жена у вестима је у мањини и креће се између 26,1% и 39,3%,  и тада су приказане кроз категорију „повремени гласови“ (између 43,0% и 60,2%), односно као они који изражавају своје расположење или мишљење у вези са одређеним предметом, на основу личног искуства без друштвеног или професионалног представљања и самим тим без јавне пројекције. 

Присуство личности из света спорта и безбедносних снага је, генерално гледано, веће међу мушкарцима који се појављују у дневним информативним емисијама.

Старост је такође родни фактор: у већини анализираних телевизијских станица удео младих жена је приближно двоструко већи од младића, а у неким случајевима је ова неравнотежа још израженија. На тај начин се прави медијска конструкција која интензивније везује „младост” са женама него са мушкарцима. 

У изради истраживања учестовали су регулатори из Хрватске, Француске, Малте, Андализије, Каталоније, Португала и Србије, односно седам програма јавних сервиса наведених земаља у периоду од јануара до априла 2024. године. 
Једнакост полова у аудиoвизуелном окружењу једна је од области којом се бави МНРА, а чији је Регулатор члан. У оквиру ове Мреже 2012. године је донета Декларација о борби против родних стереотипа у медијима (Declaration-on-the-fight-againts-gender-stereotypes-2012.pdf), на основу које је наставила да ради радна група, а која је до сада урадила неколико истраживања на тему родног насиља, присутности жена у спорту и родних стереотипа у оглашавању.

Back to top